Kajak-kenu vb

Egy kivételével minden egységünk döntőbe jutott pénteken

A Széles Gábor-Nagy Péter kenu kettes kivételével minden érdekelt egységünk továbbjutott a péntek délelőtti és délutáni középfutamokból a döntőkbe a szegedi olimpiai kvalifikációs kajak-kenu világbajnokságon. A Tóth Dávid-Kulifai Tamás páros K-2 500-on már az előfutamot megnyerve a fináléba evezett. A program pénteken délután 16 órától 1000 és 500 méteres döntőkkel folytatódik, magyar éremesélyekkel.

A Tóth Dávid-Kulifai Tamás páros K-2 500-on már az előfutamot megnyerve a fináléba került

Remek versenyzéssel megnyerte előfutamát a Tóth Dávid-Kulifai Tamás a kajak kettesek 500 méteres versenyében, így már döntőbe jutott. Fábián Lászlóné tanítványai nagyot repesztettek az előfutamban, 200 méterrel a vége előtt indítottak, és fölényesen nyertek. „A rajton még van mit csiszolnunk, a hajránk azonban nagyon jó, bár 120 méterrel a vége előtt akkorát billentünk, hogy azt hittem, Tominál valami nagy gond van. Boldog vagyok, hogy ezt így megcsináltuk, és úgy érzem, most sokkal jobbak vagyunk, mint a belgrádi Európa-bajnokságon voltunk. Hogy mit várok magunktól? Bevállalósak vagyunk: a dobogóban reménykedünk" - mondta a parton Tóth Dávid.

A középdöntő futamok közül elsőként a női K-1 500 méteren voltunk érdekeltek, ahol rögtön az első futamban Kozák Danutáért szurkolhattunk, aki fölényesen győzött és bizakodva készülhet a döntőre.„Melegszik a helyzet, de egy terhet most leraktam magamról, hogy húsz perc múlva felvegyek egy másikat a négyessel kapcsolatban. Ilyen világ ez! Hogy milyen volt ez a pálya? Jól éreztem magam a futam során, arra számítottam, hogy Rachel Cawthorn erősebb lesz, aztán igazából a dán Hansen lepett meg. Jól pörgött."

Kugler Attila a K-1 500 méter középfutamában hatalmasat hajtott a döntőt jelentő második helyért. „Próbáltam odafigyelni arra, hogy ne lőjem el az elejét, de nagyon elment mellettem a szerb fiú. A vége kegyetlen volt, annyira bekötöttem, hogy azt hittem, kiesik a kezemből a lapát, de a közönség hihetetlen erőt adott, és csak behúztam azt a második helyet. A döntő megvan, drukkoljunk, hogy jó hátszelem is legyen hozzá” – mondta Kugler Attila.

A papírformának megfelelően a Csipes Tamara-Kovács Katalin női kajak kettes 500 méteren magabiztosan nyerte középfutamát, így szombaton a döntőben szoríthatunk értük is. "Rohanunk, mert már készülődünk a délutáni döntőkre – mondta lihegve Csipes Tamara. – Az előfutamhoz hasonlóan nagyon jó pálya volt ez is, a rajtunkkal sem volt gond, ami ugyebár nem az erősségünk. Kétszázötvennél indítottunk egyet, aztán ment minden a maga útján. Elégedettek vagyunk."

Az idén C-1 1000 méteren ifjúsági világbajnoki címet nyerő Korisányszky Dávid a felnőttek között középfutamában a harmadik helyen végzett, így kvalifikálta magát a szombati döntőbe.

Sajnos nem sikerült a folytatás C-2 1000 méteren Széles Gábor és Nagy Péter számára. Sztaics István versenyzői a középfutamban a hetedik helyet szerezték meg, és ezzel nem jutottak be a döntőbe. A fiúk természetesen nagyon csalódottak voltak az eredményük miatt, számukra véget ért a vb. Ebben a számban az első hét jut londoni indulási joghoz, így ezek a kvóták - legalábbis egyelőre - elúsztak. A jövő májusi, európai ötkarikás kvalifikáción azonban még lehet javítani.

A Kammerer Zoltán-Vereckei Ákos-Kucsera Gábor-Boros Gergely összeállítású kajaknégyesünk 1000 méteren végig vezetve megnyerte középfutamát, így a szombati döntőben éremért küzdhet. Ráadásul az elmúlt három év legjobbjai, az olimpiai bajnok fehéroroszok, a világbajnoki címvédő franciák és az Európa-bajnok Portugálok is kiestek. „Na ez nagyon ott volt, és még van bennünk, érzem, hogy ennél még többet tudunk” – mondta Kucsera Gábor. „Huszonhat óránk van még a pihenésre, ezt megpróbáljuk értelmesen tölteni. Aztán pedig…” – mondta ígéretesen Vereckei Ákos.

A pénteki döntők 16 órakor kezdődnek, a nyolc futamból hétben lesz magyar hajó, három számban pedig (férfi C-1 és K-2 1000 m, valamint női K-4 500 m) olimpiai indulási jogokért is küzdenek a hazai egységek.

Később:
Döntők, 16:00 (férfi C-2 500 m, női K-1 1000 m, férfi K-1 1000 m, férfi C-1 1000 m, női K-4 500 m, női K-2 1000 m, férfi K-2 1000 m, férfi C-4 1000 m)